• Antal personer: 2
  • Tid: 3 min.

Ingredienser:

  • 2 modne kakifrugter
  • 4 friske dadler
  • 1-2 frosne bananer (er de ikke frosne så put isterninger i også)
  • Korn fra en vaniljestang  (efter smag)
  • Kanel (efter smag)

Fremgangsmåde:

  1. Blend alle ingredienserne sammen
  2. Leg med mængdeforholdene for at at finde din foretrukne konsistens og smag
  3. Tilsæt eventuelt lidt koldt vand
  4. Server den med friske bær

Variationer & tips:

  • Tilføj hele appelsinstykker eller bare saften fra en presset appelsin
  • Har du ikke en vaniljestang kan du bruge en lille smule vaniljesukker

Jeg er ret tosset med den her smoothie, men den er ALT for sød til min kone. Derfor er det en rigtig god idé at servere den med nogle friske og lidt syrlige bær, som f.eks. hindbær eller brombær. Du kan putte bærene i hele eller skære dem i mindre stykker. Prøv dig frem, man ved det jo ikke før man har prøvet det.

Er du på jagt efter inspiration til andre smoothie’s eller veganske lækkerier, kan jeg anbefale Choko-banandrøm fra Grøn Samvittighed. Alternativt se min oversigt over de bedste veganske blogs her.