• Antal personer: 2
  • Samlet tid: Kikærterne skal stå i vand i ca. 8 timer og koges i ca. 45 min
  • Din tid: 20 min

Tip: Skal I have til frokost eller aftensmad dagen efter så lav en dobbelt portion
Tip: Kan passende nydes med sødkartofler med svampe!

Ingredienser:

  • 2 dl kikærter
  • 1 rødløg, pillet og hakket fint
  • Skallen fra 1 lime
  • Saften fra 1 limefrugt
  • 1 håndful friske koriander
  • 125 g cherrytomat
  • 1/2 – 1 avocado

Sådan laver du vegansk kikærtesalat med avacado:

  1. Har kikærterne stået i vand og er blevet kogt?
  2. Hvis ja, så kan alle ovenstående ingredienser blandes i en skål og serveres

Variationer:

  • Tilføj peberfrugt
  • Tilføj hørfrø
  • Tilføj majs
  • Server på en buket af grøn salat

Kikærter er en af mine ynglings-spise. De har den fantastiske egenskab at de kan blive til hummus, men mindst lige så vigtigt så er de rige på jern, fosfor, calcium, magnesium, zink og k-vitamin. De er gode for knoglerne, blodtrykket, kolesteroltallet og fordøjelsen. Vidste du, at de mest almindelige kikærter er beige som her på billedet, men at de faktisk også fås i forskellige farver som sorte, grønne og røde?