• Antal personer: 2
  • Din tid: 5 min
  • Bemærk: Bønnerne skal have stået i blød natten over og være kogte inden du går igang
  • Alternativt: Køb bønnerne på dåse

Ingredienser til bønnesalat:

  • 500 g sorte bønner
  • 1 stor avocado
  • 2 skalotteløg, hakket groft
  • 1 dl frisk krydderurt (persille eller basilikum)
  • 1 tsk. spidskommen
  • Saften fra 1 lime
  • En lille smule olivenolie (max. 0,5 spsk.)

Sådan laver du vegansk bønnesalat:

  1. Smid bønner, saften fra en lime, hakkede koriander og skalotteløg i en skål
  2. Tilføj spidskommen
  3. Hak avocadoen i grove stykker og bland den med resten af salaten eller servér den ved siden af

Variationer:

  • Tilføj valgfri nødder eller kerner (cashew eller pinje, f.eks.)
  • Tilføj tomater (som på billedet) og sukkerærter
  • Tilføj broccoli, spinat og/eller mango
  • Tilføj majs (som på billedet)

Jeg har en del af disse opskrifter på salater efterhånden på bloggen (jeg elsker at lave bowler med salat), hvor jeg foreslår en lille smule olie til dressingen. Det kan man sagtens udelade. Jeg ved der er mange der sætter pris på det, men det er slet ikke et krav. Jeg laver selv oftest mad uden olie.

Jeg håber du kan lide denne veganske bønnesalat og at solen skinner der hvor du er.