• Antal personer: 2
  • Din tid: 30 min

Tip: Skal I have til frokost eller aftensmad dagen efter så kan I lave en dobbelt portion.

Ingredienser:

  • 1 hokkaidogræskar (ca. 1 kg)
  • 1 løg
  • Lime
  • Hvidløg (efter smag)
  • Ingefær (efter smag)
  • 1 l vand eller hjemmelavet grøntsagsbouillon

Her er min foretrukne måde at lave vegansk hokkaidosuppe på:

  1. Skræl hokkaidoen, halvér den og fjern kernerne
  2. Skær hokkaidoen i mindre stykker
  3. Pil og hak løg og hvidløg
  4. Skræl ingefør og hak det fint
  5. Svits løg, hvidløg og ingefør i en gryde med en lille smule oliven olie og vand
  6. Tilsæt hokkaidoen og lad det svitse et par minutter
  7. Kom grøntsagsbouillon eller vand ved og lad det simre ved svag varme indtil hokkaidoen er mør
  8. Blend hokkaidoen med stavblenderen og smag til med limesaft og peber

Variationer:

  • Tilsæt chili
  • Servér med friskekrydderurter, ristede kerner (græskar eller solsikke) og groft brød

Der findes mange gode opskrifter på vegansk hokkaidosuppe på nettet, men den talentfulde, søde og kogebogsaktuelle Englerod har en rigtig god opskrift med ingefær og linser, som du passende kan lade dig inspirere af. Tjek den ud her.