Når fitness er din passion, kan det at køre dit eget fitnesscenter virke som en god idé. Men som med andre virksomheder kommer det at være et fitnesscenter-ejer med sit eget sæt udfordringer. Hvis du er ny i branchen, og det er din første gang som fitnessejer, vil du hurtigt indse, at det ikke er så nemt, du først troede, det var.
Selvom det ikke er vores hensigt at afskrække nye fitness-ejere, er det vigtigt at tage de rigtige skridt, hvis du ønsker, at dit fitnesscenter skal have succes. Selvom det kun er naturligt at lave nogle fejl undervejs, kan nogle fejl potentielt være fatale for din nye virksomhed. Derfor har vi listet nogle af de mest almindelige fejl, som fitnesscenterejere begår:
1. Ikke at have nok muligheder
Når det kommer til fitnesscentre, er en af de vigtigste faktorer, der bidrager til fastholdelse af medlemmer, klientoplevelsen. Mange fitnesscentre har kun programmer og udstyr designet til folk, der allerede er i form. Da alle fitnessmedlemmer har deres eget unikke sæt behov og mål, bør du være i stand til at servicere alle, der går ind i din virksomhed.
Så sørg for, at du har en bred vifte af træningsudstyr og -programmer til folk lige fra styrkeløftere til almindelige medlemmer.
2. Bruger for meget tid på træning
Som fitnessejer er det forståeligt, at du vil dele din viden og hjælpe andre med at nå deres fitnessmål. Men at være træner og fitnessejer er to helt forskellige ting. Der er masser af fitnesscentre rundt omkring, og du har brug for en defineret strategisk forretningsplan for at tilbyde en unik oplevelse til dine medlemmer. Du bliver nødt til at styre din tid mellem at fokusere på at drive din virksomhed, udvikle marketingplaner, få nye kunder og selvfølgelig træne medlemmer.
Hvis du vil købe en professionel hjemmeside, er det meget vigtig også at holde den opdateret, sørg for at webstedet dukker op på søgemaskinerne når folk søger efter fitnesscenter i dit område. I disse dage er den digitale verden en stærk tilstedeværelse og vigtig redskab for din virksomhed til at slå konkurrenterne.
3. Give nye medlemmer prioritet over gamle medlemmer
Der er et populært ordsprog inden for marketing, der siger, “80 % af din virksomhed kommer fra 20 % af dine kunder.” Mange gange får fitnesscenterejere for travlt med at skaffe nye medlemmer og glemmer deres gamle medlemmer. Mens nye medlemmer er afgørende for vækst, skal du også fokusere på dine gamle medlemmer. Du kan arrangere nogle retreats eller begivenheder i fitnesscentret for at minde dine gamle medlemmer om, at du stadig værdsætter deres forretning.
4. Introducerer ikke nye programmer nok
Fitnessbranchen er dynamisk og nye trends dukker op i ny og næ. Hvis du ikke følger med de seneste trends og træningsplaner, risikerer du at miste forretning. Hold øje med, hvad dine konkurrenter laver, og tag en brainstormsession med dit team for at introducere nye programmer.
Du kan også tale med dine medlemmer og spørge, hvilken slags programmer de gerne vil have i fitnesscentret og få deres feedback på dine tjenester. At tilbyde en gratis en-dags prøveperiode vil også vise sig at være gavnlig til at få ny forretning.
5. At vælge den forkerte placering
Fitnesscentre er lokationsbaserede virksomheder, og de fleste af dine medlemmer kommer fra nærheden. Hvis dit fitnesscenter er placeret et fjerntliggende sted eller langt væk fra alting, får du ikke mange tilmeldinger på trods af en stor markedsføringsindsats. At træne er noget, mange mennesker ikke nyder til at begynde med, så hvis dine medlemmer skal bruge meget tid på bare at komme til jeres fitnesscenter, vil de i sidste ende flytte til jeres mere bekvemt placerede konkurrenter.
Nu hvor du ved, hvilke fejl du skal undgå, kan du arbejde på at få din virksomhed til at vokse. Det er også vigtigt at lære af de fejl, du laver, og ikke gentage dem. Med en positiv indstilling og en stærk arbejdsmoral kan du gøre dit fitnesscenter til en succes.